Undervisning d. 25.2 - didaktik og læringsmodeller




1. del - Speeddating
I undervisningen blev der sat fokus på den praksisnære tilgang til læringsmodeller i undervisningen. Vi mødtes bl.a. til faglig speeddating, hvor vi i nye grupper gik til 6 stationer og forholdt os til relevante stikord som bl.a. mål og indhold, elevernes forudsætninger og forforståelse samt læringsmål og kompetencer. Det var interessant at se, hvordan de andre undervisere opfattede begreberne og videre, hvor mange forskellige bud, der kom på ovennævnte begreber. Alt i alt var det meget inspirerende:-)
Heldigvis synes jeg at opfatte, at der er et udtalt ønske om, at man som underviser altid vil tilstræbe at møde eleven i øjenhøjde og tilrettelægge undervisningen med en Illerisk' tilgang, hvor al erfaring skabes gennem praktik og senere hen skabe nye opfattelser af læringen på baggrund af den nyerhvervet viden.














2. del - Matrixgrupper
I anden del af undervisningen skulle vi mødes i nye grupper, hvor vi hver især skulle videreformidle viden om udvalgte didaktiske modeller, hvor jeg formidlede viden om flipper learning- modellen, der er et planlægningsværktøj. Relationsmodellen af Hiim og Hippe, E-learningsmodellen og TPACK-modellen blev også introduceret.

















TPACK-modellen

TPACK - forklaring på dansk




e-didaktiske overvejelsesmodel


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Grovskitse til praktikumudfordring

  PRAKTIKUM-NOTATET Navn : Nina  Kathrine  Mølbæk Arbejdsplads: HF-centret Efterslægten Undervisningsfag/niveau: Dansk A I...